לתיאום ביקור ביקב:
smadar.maday@yatir-winery.com
סמדר 054-6458871 (נא לשלוח הודעות בווטסאפ)
לשירות לקוחות ומכירות:
1-800-270-700 | revital.reuven@carmelwines.co.il
הכניסה לאתר מגיל 18 ומעלה
כניסה
אזהרה: מכיל אלכוהול - יש להימנע משתייה מופרזת
יש לאשר שהינך מעל גיל 18
עברית | English
יקב יתיר, תל ערד | winery@yatir-winery.com
whatsapp

יקב יתיר מתחדש בשני ממסכים בשילובי זנים חדשים באזור: נחל יתיר 2015 והר עמשא לבן 2017

02/12/2018 יתיר

יקב יתיר, השוכן בחבל יתיר שבהרי יהודה הגבוהים והדרומיים הנושקים למדבר, הפך עם השנים לסמל האזור, בזכות יינות האיכות שהוא מנפיק מידי בציר. בשנים האחרונות יקב יתיר מתחדש ועובר שינויים, התפתחות בכרמים ונטיעת זנים חדשים לאזור, מעבר מחביות קטנות למכלי עץ ובטון, יצירת ממסכים (בלנדים) חדשים ועוד. בימים אלה יקב יתיר יוצא עם שני ממסכים חדשים, נחל יתיר 2015 והר עמשא לבן 2017.

יעקב בן דור, מנכ"ל יקב יתיר: "יחודו של היקב נובע מכרמים הנטועים בגובה רב ומאקלים ספר מדברי יבש וקר בלילה, שיוצר אזור גידול ייחודי. אל הייחוד האקלימי מתווספים כורמי ויינני היקב המנהלים את התהליך - מבחירת החלקות וטיפוח זני ענבי היין, בתהליך הבציר, התסיסה, היישון והבקבוק, הנעשים כולם בעזרת הטכנולוגיה והציוד העדכניים ביותר. מהלכי העומק שאותם אנו מקדמים לאורך השנים, הכוללים את התפתחות הכרמים, מעבר מחביות קטנות למכלי עץ ובטון, שימוש רב שנתי של חביות ועוד, הינם חלק מהתפתחות היקב והיום אנו נהנים מהסנוניות הראשונות: ממסכים חדשים בשילוב זנים חדשניים".

ערן גולדווסר, יינן יקב יתיר, מצביע על שתי מגמות מרכזיות בתפישה הייננית של יקב יתיר אשר באות לידי ביטוי ביינות החדשים:

1. היתרון האיכותי ביצירת ממסכים רב זניים בהשוואה ליינות חד-זניים. בחירת מספר זנים המתאימים לתנאי הגידול שלנו, בספר המדבר הגבוה, ושילובם ליין ממסך, מאפשר התמודדות טובה יותר עם אתגרי האקלים ויצירת יינות יותר מורכבים ומאוזנים, המבטאים טוב יותר את אזור הגידול שבו נטועים כרמי יתיר.

2. שימוש מתון בעץ אלון בתהליך הכנת היין. מטרת היקב לאפשר לפרי הגפן המקומית להיות הגורם המרכזי המשפיע ובא לידי ביטוי בטעמם של יינותיו. אי לכך, השימוש בחביות עץ אלון מדוד ומוגבל, ומטרתו לעדן ולעגל את היין, ובעיקר לעצב את מרקמו, ולא את טעמו וריחו. היקב משתמש בעיקר בחביות משומשות ומכלי עץ גדולים, שאינם משרים טעמי עץ וקליה, בשילוב עם מכלי בטון ונירוסטה.

על היינות:

נחל יתיר 2015
ביין אדום זה שואף היקב לבטא באופן הטהור ביותר את הפרי האזורי. הזן המרכזי הוא סירה, שאתו ניתן באזורנו לקבל יינות אדומים המאזנים טעמי פטל אדום עם רעננות ואלגנטיות טבעית. אליו מצטרפים זני המלבק (מדגיש את הפירותיות עם תיבול עשבוני) והטנאט (מחזק חומציות טבעית ומעניק חוט שדרה טאני). בהתאם לאופי הזנים, היין התבגר במכלי עץ גדולים (foudre) בנפח 3800-5400 ליטר, שאינם משרים טעמי עץ כלל.

הר עמשא לבן 2017
יין לבן שממשיך את דרכו של הוויוניה, אליו נוספו שני זנים חדשים באזורנו - שנין בלאן ורוסאן. היינות תססו והתבגרו בנפרד בשילוב של מכלי נירוסטה, חביות עץ בנות 500 ליטר, ואמפורות בטון. לאחר 5 חודשי התבגרות אוחדו היינות הנבחרים. הוויוניה תרם ניחוחות נקטרינה וחבוש, השנין בלאן הוסיף ריחות תפוח ירוק ואגס יפני, והרוסאן העניק חוט שדרה טאני המאזן את הפירותיות הניכרת של היין.